Sunday, 19 June 2011

selamat hari bapa


my daddy my hero

selamat hari bapa..aq pon xtau knp spanjang 13 taon aq hdop ngn abah aq xprnah wish kt abah..n aqu xtau knp ary ni,HARI BAPA PALING SEDIH buat aqu..taon ni ckop 20 taon umo aq..smkin bsar anak abah ni..tp anak abah ni xpuas nk mrasa kasih sayang seorg abah..abah tau x,smpai skarang ya still mcm xpercaya abah pergi selama-lamanya..setiap detik yg jadi mse 2 ya igt smpai ary ni..mcm mne suci muke abah mse abah terbujur kaku 2 ya igt lagi..semua kngn ya dgn abah ya igt..mcm mne abah lyan anak-anak abah,mcm mne abah lyan mak,sumer 2 ya igt,pesanan abah..insyaallah ya akan igt sume 2 abah..

abah,
sekarang ni,abah da ade menantu,ade cucu..
abg apis da kawen..
10/7/11 ni..
kak ayu plak kawen..mesti best sgt2 klau abah ade kn..
abg wan da abes blaja..
die da kje pon,kt psir gdang..
skang die kje jd engineneer..
ya plak still bljar,
ya dpt msok poli..
insyaallah ya blaja btol2..
azri da abes sekolah,skang ni die kje..
taon dpan bru die nk blajar..
haikal..anak abah yg bongsu ni..
skang da darjah 5 pon abah..
sekejap je kn da bsar..
mse abah pergi,die kcik lagi..
baru 3 taon..kesian die abah..
die yg pling kcik,die yg pling kuat..
abah tau x,klau abah ade skang ni,
abah msti bangga..
anak2 abah skang da bersatu..
da xwt hal msing2..
anak2 abah da ad yg berjaya..
abah bggekn..
sume ni untuk abah ngn mak..
kami anak2 abah sentiase doakn abah kt sne..
syg dan rndu kami hanya diutus dgn doa..
semoga abah ditempatkan dkalangn org2 yg beriman..
~alfatihah..


(aqu xtau knp sgt2 sdeh mse mnaip..aer mate mnitis laju dari kelopak mata..setiap titisan adlah kesedihan yg aqu smpan selama ini..akhirnya,disini aqu lepaskan..)







Tuesday, 14 June 2011

TERIMA KASIH!!



terima kasih bnyak2 sbb kau buat taik ngn aku
terima kasih sgt2 sbb kau maen giler ngn aku..
terima kasih sgt2 kau cm shial nk mampos ngn aku..
terima kasih sgt2 kau saketkan aty aku
terima kasih lah kau saket kan aty aku..
terima kasih sgt2 okeh..


TAPI


kau igt aku heran ngn kau?
kau igt akU hadap sgt ngn muke kau 2??
ey!!pegi mampos lah dgn kau 2..
sumpah aku xkesa
sumpah aku tak sedeh..
weh!!setakat org cm kau nih..
sumpah aku xheran..

KAU DA BOLEH MAEN JAOH2 DARI IDOP AKU JANTAN!!!
FUCK OFF!!

SEE??AQU MMG XHERAN DAN XKESAH!!
HAHAHAHAHA..


Friday, 10 June 2011


aku
manusia biase yg sntiase mlakukan kslahan tnpa sdar
tp aku akui smua salah aku..

kau
spt manusia yg xprnah mlakukan kesalahan
tak prnah cuba untuk akui kslahan kau..

aku
sntiase mncuba untuk melakukan yg terbaik
walau dah ckop baik

kau
sntiase rasa kaulah yg terbaik
walau kau pling terok..

aku hnyalah seorg yg mmrlukan perhatian dr kau
walau kau tak sedar
aku tetap mencuba
aku tak berputus asa
aku mengharapkan kau sedar kehadiran aku
tak lebih
tak kurang
cuma sedikit ruang untuk aku
kau dah buat aku tersenyum gembira
terima kasih kau memahami
terima kasih kau sudi
aku bahagia






Thursday, 9 June 2011

mintak tolong sangat


aqu mintak tolong sangat..,tolong lah paham..aku tau lah kau orang ad set karoke yg gempak..tp agak2 lah weh,kau xkan lah xbley nk pk pkai kepale otak kau tu..pagi-pagi kot..kau ngn family kau boleh nk memekak karoke...ape kejadahnye weh,orang laen tido lah..kau plak sebok nk suro orang kg dgo sore kau yg cm shial tuh..WTF...aku xpon mara kau nk berkaroke ngn family kau tu..TAPI AGAK-AGAK LAH!!klu dah pagi2 bute kau terpekik terlolong..omaigod..laen lah kau bukak azan suboh..yup,aqu mmg boleh trime..hahaha.tp mmg mustahil lah kau buat tu sumer..so,harap-harap kau boleh la pk gune kepale otak oke...jgn pkai kepale lutot..aq sgt-sgt berterima kasih kalau kau paham..


Tuesday, 7 June 2011

ketidakpercayaan

hallo geng..aq bru lpas siap buat job yg pnat tp menguntungkan,,haha..berbaloi2 cm iklan kamdar plak..kte mule dari pai ok..td pg aq kua jap g bndar ngn mak aq settlekn yuran tok sem 2..then aq lpak jap,msg2 ngn bf aq yg gedik 2..then mak aq jerit "nabila..lori dah sampai,,cpat angkat buku2 n majalah mak 2 bwak kuo.."aq lek2 je la kuo tgok lori parking n cbok2 dgo mak aq borak2 jap  ngn pakcik lori 2,,pas 2 aq pon mlekn kerja aq mngangkat buku2 mak aq 2,,omg,satu gerobok weh,cm nk pengsan aq..da siap bwak kuo biku n majalah mak aq 2,mak aq soh plak tlong pakcik lori 2 cabut paga2 yg ad kt skeliling umah aq 2..skali lg rase mau pengsan sbb panas nk mati lah mak oi!!!kne gulung then angkt shit!!berat bley tak..igt aq ni badang ap weh..da la aq ni pompuan,kau bleyh nk sroh aq wt kje2 brat nk mati cm 2,,tak de aty perot lah pakcik lori ni..agak2 meresap aq tgok mke pakcik lori yg slamber 2 ye kwn2..da siap sumer ap lg..aq tros amek pot kgmaran aq..dpan tb,bwah kipas..perghh!!terbaik wok..then layan la cte detektif conan n boys over flower..da abes lyan tb aq lpak ah kt luo umah..tbe2 ad org dtg naek moto yamaha sukan..rupenye pakcik lori td dtg..nk hantar duit buku n besi2 buruk yg aq kmas td..aq pon lek2 ah,igt dpt seratos lbeyh je..jap lg mak aq ddok sblah aq die tnye,,"teka mak dpat brape jual besi buruk td??"aq cm heran tak heran je lyn mak aq jwab.."alah,mesti dpt cket jek..seratos lbeyh pling byak kot.."bile aq pndang mak aq yg tgah bkak smpol surat 2,bapak tekejot aq tgok duit 2..banyak weh..nk dkat rm600 wek dpat..mak plak ktwe jek tgok aq..hahaha..kerek lg an ngn mak sndiri dpt kau tekejot..mak aq senyum jek tgok aq then die ulo kt aq..nah amek ni,upah td..senyum lah cket dpat even rm50 jep..
moral of the value:jangan pandang orang sebelah mate ok..

rezeki jgn dtolak weh..

Friday, 3 June 2011

persiapan bab I

huhu..ketawe dlu,sbb agak lme kot xmengupgrade post..krn kesbokan aq dlm mnguruskan persiapan majlis perkahwinan akak aku tuh..adoi,mmg pnat nk mati la..kerja pertama aku buat,cat dapor umah aq 2,,pnat sgt2 sbb aq xtau lah mak aq smpan aq jep kt dapo 2..ble kmas2 nk dkat 3 kreta sorong ye smpah dibuang..omaigod,mak simpan ap je??cat dapo jep mkn mase 2 ari..kre terer lah kn,aq n mak aq jep yg buat oke..xde sokongan atau bantuan drpd llki lgsong(dak llki kt uma aq mmg sumer pmls nk mmpos!!!)yeay!!siap juga dicat kaler biru susu abg aq ckp..lynkn aje..pas 2 kat ruang tamu plak..ni kre oke la,xbnyak brg,yg mmbuatkn aq pnt sbb kne tron naik pnjat tangge..oit,bleh kurus meyh..next job plak kawsn luo umah aq plak..adoi,lglah pengsan nk kmas,,aq wt kje cm majlis aq plak an,,tuan punyer majlis lek2 je..huh,xpe la,t time majlis aq turn die plak bekerja kras an..jgn time 2 kau cbok ngn anak kau dah..msak aq kot..wakakaka

baik dibalas baik kn..(mdah-mdahan)