Friday, 19 August 2011

cerite kampung masing-masing

slm geng!!
..mase klas arab td bole plak aq n si classmate aq nih bkak cter psal kg plak..
bkan kg halaman,tapi lukisan tentang kampung korang mase kcik-kecik dulu...
wakaka..lawak kot...unsur-unsur penting dalam lukisan kampung korang dulu mesti ad gunung kan???
ok ni antare contoh picture nyer ::

see??gunung adalah unsur penting bila kanak-kanak riang melukis kampung halaman mereka..
walau pon xde kt kampong diorang,,hahaha
unsur seterusnya adalah sawah dan matahari di celah gunung
..xpercaya??ade lagi contoh kot...:


amek kau!!aq da ckap kn..sawah die cute tau..haha..even aq tgok cm klako jek..
tapi aq pon mase kecik dulu cikgu suroh aq lukis kampung aq bedal cm ni jugak kot..
so aq xbley la nk ketawe lebeyh sgt..
lpas nih kalau aq ad anak aq nk ajo anak aq lukis cm nih jgak kot..
bio je ble dah beso nnt die igt balek cm aq nih,,wakakaka
smpai ke anak kot aq nih berangan...
ape pon xbole..ok dah selesai..tu je aq nk post..
babai!!hahahaha



Wednesday, 17 August 2011

ralat

ralat 
ralat dengan kelemahan sendiri
ralat kerana kealpaan sendiri
ralat kerana kecuaian sendiri
sesungguhnya aq sgt ralat


aq memohaon keampunan mu ya allah

Tuesday, 16 August 2011

perubahan


hari ini 16 ramadhan,masa terlalu cepat berlalu walau tidak sedar.
kenangan yang lepas tidak habis dikenang lagi.
kenangan yang baru muncul pula.
semua menghitung hari pulang ke pangkuan keluarga tercinta.
yang jauh terkenang-kenang untuk berbuka bersama keluarga.
yang dekat pula tidak lepas untuk pulang saban minggu menjalani ibadah puasa bersama tercinta.
ada juga yang mula mengalirkan air mata saat mendengarkan lagu raya berkumandang di corong-corong radio usang dan lapok di kedai makan,bazar ramadhan dan di stesen minyak.
syukur,aku tidak merasa keperitan berada dikejauhan dari si ibu tua dalam masa yang lama.
si ibu tua yang sering menunggu kepulangan anak-anak tercinta saban minggu tanpa jemu.
si ibu tua yang sering berusaha memenuhi selera anak-anak kala ramadhan menjelma.
indahnya ramadhan bersama si ibu.
anak perantauan yang dikejauhan dari keluarga meronta-ronta minta masa dipercepatkan.
aduh!perit untuk melihat kerinduan anak kepada ibu bapa dan keluarganya.
ap daya ku?...hanya memberi kata-kata semangat agar anak perantau ini terus menunggu hari itu..
ramadhan datang saban tahun.
ramadhan kali ini ramadhan paling bermakna buatku.
merasa keperitan berbuka tanpa si ibu di meja.
peritnya makan yang dimasak oleh sahabat dan juga tangan sendiri..
tercari-cari dimana hasil air tangan ibu ku???
aq bermimpi..tanpa sedar aq masih belum menerima kenyataan bahawa ramdhan ini berbeza.
amat berbeza.sungguh berbeza tanpa keluarga tercinta.
kehadiran sahabat yang sentiasa mengaburi keperitan ini cukup bermakna.
terima kasih sahabat.buat sahabat yang dikenali sama ada baru atau lama.
selamat menjalani ibadah puasa dengan tenang.
sesungguhnya aq mendoakan keberkatan ibadah puasa mu diberkati selalu.
aq juga memohan agar kalian sentiasa bersabar menunggu.
salam ramadhan semua.

Friday, 12 August 2011

slamat hari lahir mak

SELAMAT HARI LAHIR MAK..
SEMOGA TUHAN SENTIASA MEMBERKATI KEHIDUPAN MAK..
MUDAH-MUDAHAN MAK DIBERI KEBAHAGIAAN DISAMPING ANAK-ANAK MAK YANG KIAN MENBESAR KINI..
SEMOGA MAK TABAH DALAM MENJALANI PERJALANAN HIDUP AKAN DATANG..
SEMOGA MAK DLIMPAHI DENGAN RAHMAT DAN HIDAYAH DARI-NYA..
 
NOTA UNTUK MAK:
  • SESUNGGUHNYA MAK LAH SYURGA YA DUNIA AKHIRAT.
  • AMPUNKAN SEMUA KESALAHAN YA SELAMA HAYAT YA KE HARI INI MAK.
  • SENTIASALAH MAK INGAT BAHAWASANYA ANAK INI SENTIASA MENYAYANGI MAK SPENUH HATI.
  • SESUNGGUHNYA ANAK INI TIDAK PERNAH LUPA UNTUK MENDOAKAN KESEJAHTERAAN MAK.
  • SAKIT MAK,DEMAM MAK SEMUA ANAK INI BIMBANGKAN.
  • HARAPAN MAK YANG SENTIASA DIPENDAM ITU MUNGKIN AKAN DISAHUT SATU HARI NANTI.
  • ANAK MAK INI TERLALU RISAU DAN SENTIASA MENDOAKAN SUPAYA MAK DIBERI UMUR YANG PANJANG UMTUK MELIHAT KESEMUA ANAK-ANAK MAK BERJAYA AKAN DATANG DAN ANAK MAK INI MAHU MAK BERADA DISAMPINGNYA PADA SAAT ITU.
SELAMAT HARI LAHIR MAK (10 OGOS 2011)
MAAF KERANA TIADA DISISI WAKTU PENINGKATAN USIA MU..


Tuesday, 9 August 2011

outing~

salam~~
new update kot...hahaha
even da beberapa hari terjadi aq tetap nk updated jgak peduli ap aq..
wakakaka..

okeh,ari sabtu lpas bersamaan 7 ramadhan aq n de geng konon nk pegilah muzium jb 2..
tapi bile da smpai sne di kabarkan oleh pacik polis 2 muzium tersebut tutop plak..
adoi!!cm ner nk wt research nih..huhuhu,
disebabkan itu kami memutuskan untuk pergi melencong ke tempat laen lah..

hahaha..gempak weh,even kami diuji dengan satu dugaan yg amat dahsyat ketika puase ni..
tapi still bole berpuase smpai ke ptang kot..
syabas kamu semua ok..

itu jep lah..bye!!
sebelom 2 tgok lah piture yg smpat di snap oleh kami ini...

di snap oleh ayu 1..
thumbs up!!
tersnap oleh sape pon xtau..
anyway tq..
di snap oleh anti yg baek..
she's from australia ok..
nice to meet u anti..
adam dan daus..
setia mengeskot kami..
snap by niza..
at dcm
snap by ayu 1..
with my anak buah..
snap by faz..
like!!
snap by faz again..
sumpah comel..
wakaka
boling time..
trauma nk snap kt boling pin 2 kot..
hahahaha..sori ayu!!