Wednesday, 28 September 2011

seronok

hello readers...
its me again...
aq just nk reblog psal aq pnye experience g camping kt gua batu maloi..
best wok..even aq cm da biase wt aktiviti lasak nih...tp kali ni mmg mencabar kemampuan aq lah geng..
aktiviti yg sgt menarik they all provide tok kami sumer..
xbole lupe la keseronokan kt sini..
aq berpeluang buat pertama kali dlm hidup meredah gua dengan selamat dan sgt jayanya ok..
dan tak lupa jga aktiviti lain yg aq buat seperti:
~water confident
~compass
~jejek sikelawar
~survival life..
terbaik wokk..
mmg xsia2 lah aq masok poli cm nih..
dpt  satu pngalaman yg sgt2 berharga kot..
mntak2 ad lg peluang cm nih seyh..
chekedaot picture yg smpt di snap oleh our lect..
taaraaaa
senaman pgi..semangat weh..

persediaan sebelum g survival life..

mase ni otw g survival life..
best gile sbb kne lalu kt air..

ni mase msak..
pnat weh..

sesi melahap makanan lpas pnat msak..
maintain je beb..

water confident..
suke sgt sbb aq ni sgt suke aer 

malam kebudayaan yg agk lawak ok..

kelibat si kelawar..
best jgak sbb dpt maen aer lg..

snap sblom balik...
semoga dtg lagi kt tmpt yg best nih...
sgt2 best n thanks tok faci yg giler2 n baik sbb bg tnjok ajar yg sgt bnyak..
smoga kalian diberkati selalu..

babai!!!!!!









Monday, 26 September 2011

kosong

kosong
waktu berjalan tanpa sedar
mata masih tidak terpejam
ap sebabnya tidak diketahui
jam berganjak ke angka satu
anak muda masih segar matanya
aduh,kosong rasa dihati
tidak tahu ap dilakukan
tanpa sedar anak muda ini terus menaip tanpa tujuan
kosong dan tiada tujuan
mencuba lelapkan mata
tidak bisa walau sunyi sepi di sekeliling
anak muda teruskan perjuangan
walau hati terasa kosong



~aqu tak tahu ap yg cuba aq sampaikan,hanya mengikut langkah jari jemari menaip rancak tanpa arah tuju.

Friday, 9 September 2011

awak yang manis..

manis???yup....sgt manis budak sorang nih..
aq sgt-sgt terharu kot dengan budak nih..
nk tau sape??
cube teke lah.
hahaha.
tarraaa!!!!
ini dia firdaus hamid..
knp aq ckp die manis?
sbb die sggop kot pergi ke jpj taman daya untuk hidupkan lesen aq..
dari pasir gudang ke tman daya untuk itu shj..
omg!xpnah aq jmpe org semanis kau la daus.
btw,thanks sgt ok daus..dgan ini lesen saya telah sibaharukan pon..
nk tgok??
hahaha..perubahan muka berlaku tatkala usia menginjak naik.
so jgn ketawa ok..
mase ni aq umo 18 taon kot..
muda mudi lg..
ni plak gambo aq mse nk msok poli..
lawak siak muke..
xbole blah..

so,kembali kepada enrty aq td..
thanks sekali lagi buat awak yg manis iaitu:
mohd firdaus bin abdul hamid.
jasa awak saya kenang ok..
nnti blanje sate..
hahaha
babai



Wednesday, 7 September 2011

selamat hari raya..

tak terlambat kot nk wish selamat hari raya..
hahaha..selamat hari raya tok semua umat islam.
minta maaf if ad slah dan silap tanpa sedar.
jika ad terkasar pertuturan,minta ampun.
kalau ad terguris hati dan perasaan..maafkanlah..
segala makan dan minum aq korang halalkan lah oke..
selamat hari raya.
maaf zahir batin.

Tuesday, 6 September 2011

kehilangan

26 ramadhan..
3 hari sebelum raya..
kau pergi selamanya meninggalkan dunia yang fana ..
kau pergi tanpa pesan..
kau pergi tinggalkan kami di sini..
sungguh aq tak sangka..
hingga ke saat ini aq masih bersedih dan menangis mengingat kan kau..
pergi mu tiada ganti..
kau lah saudara terbaik..
semoga kau tenang disana..
semoga kau sentiasa aman dan roh mu dicucuri rahmat..
al fatihah..
mohd akmal bin mohd ali
18 sept1987-26ogos2011