Sunday 18 March 2012

terasa hati


assalamualaikum..alhamdulillah,masih diberi peluang untuk bernafas di bumi allah ini lagi.syukur.
hari jumaat kelmarin aku balik kampung macam biasa,then otw masuk kampung mak aku cakap adek aku ade balek..what!!terkejut giler kot aku sebab mase hari isnin or selasa die ade call aku pagi-pagi buta suruh aku survey kan beg pack untok die..he never said yang die nak balik..binawe punye budak.then aku pon sampai uma dengan selamat,and azri pon xtau aku balik kampung sebab die xde kat umah mase aku sampai tadi..ceh,macam tau aku da ade kat uma je kan,then die call aku lagi tanye aku kat mane,balik ke tak..kahkahkah,die pon terkejot sebab aku da ade kat umah,padan muke kau balek tak reti cakap dengan aku kan..so malam tu abang wan and kak ayu pon balek jugak.terase lah meriah umah tu,muke mak pon berseri-seri sebab anak-anak balik walau xsemua..

the next day,kitorang sume pegi jalan-jalan bersama,mak je tak ikot sebab ade rewang kat kampung..kesian mak,tapi xper,rencana harus diteruskan..satu hari jugak berjalan..kak ayu yang sarat tu pon xbole kalah.macam xreti penat je aku tengok die.haish(dah la tido ngigau)hahaha.then petang tu balik lah lepas penat berjalan.malam aku ade rase something yang cam tak kena je kot..puas aku pikir,then lepas penat aku berfikir,ternyata benar sangkaanku(ayat novel giler kot)membe-membe kampung aku xde halo-halo aku.shit!ape siak korang ni.lupe kawan ape.tiga hari aku balik kampung memang sorang pon aku tak nampak batag hidung.sentap sey ngan korang.sampai ati buat aku cam nih.

then tadi sampai umah pasir gudang,aku pon dengan rakus mengonlinekan diri akibat kebosanan tahap bangan kan.tiba-tiba....angah IM aku..tanye aku kat mane sume..aku pon jawab lah aku da kt pasir gudang,then die cam nak salahkan aku plak balek tak reti inform sumekan.WTF?jadah ape,yang aku yext kau tanye macam-macam tu ape?lagi mau pusing lah kau cerita..bile aku tanye balik kat IM tadi baru nak mengaku kan,yang korang malas nak lepak nagan aku sebab apek ade.bodoh!yang problem ngan korang tu apek la siak,ape hal aku pon korang nak pulau,aduh masalah la korang ni.perangai macam budak-budak,bende kecik pon xbole nak settle bebaik.aku yang jadi orang tengah jadi mangsa.kalau cam ni lah kan,lagi baik aku tak payah jadi orang tengah,senang.pandai lah kauorang settle sendiri.sume perangai macam sial kan.aku malas nak masok campor.pegi mam!

No comments:

Post a Comment