Sunday, 3 February 2013

memori part I

assalamualaikum.

tibe - tibe aku rase nak menaip tentang memori ini.
lame dah aku tinggalkan tempat yang penuh dengan seribu satu memori .
manis. pahit. masam. kelat semua ada bila aku di sini.
bile bace blog jurulatih aku tadi sebak sangat rasa.
sungguh aku rindu memori sepanjang aku di sana.

yup. aku adalah bekas wirawati PLKN di Kem Telok Sari.
aku adalah batch kumpulan pertama siri enam tahun 2009.
ditempatkan dalam kompani ALPHA. dorm P3 katil no. 6.

pertama kali aku jejakkan kaki di sana memang la aku tak rela.
sebab masa datang surat pemberitahuan pon aku dah menangis tak nak pergi.
bile dah tibe mase lagilah. pagi mase nak pergi tu siap sempat dalam bilik air sebab aku stress.
kenap harus aku yang pergi? kenapa mesti aku? ahhh! tension

sampai di tempat pendaftaran, perghh ramai gile weh manusia.
aku yang tak tahu ape - ape duduk je lah kat tepi lepas siap daftar.
tengok budak - budak  lain seronok bebual dengan kawan masing -masing.
aku tak de kawan pulak tu yang satu kem dengan aku.
tak lama lepas tu semua peserta diminta  berkumpul mengikut masing - masing.
aku pon ikot lah arahan. tibe -tibe boleh pulak aku sorang - sorang je yang berdiri kat situ.
mane wira dan wirawati yang lain? tak aku sorang - sorang je?
hampeh betul. belom ape - ape aku dah kene bahan dengan budak kem lain.
rupenye budak - budak kem aku punye semangat siap da beratur kat bas kot.

siap beratur, kire peserta maka mulalah perjalanan kami untuk ke kem.
hmm.perasaan? nanti aku ceritakan.bye - bye

No comments:

Post a Comment